2013. július 18., csütörtök

Zebrakocka Moha konyhájától

Szinte minden nap látni Facebook-on ennek a sütinek a képét, gondoltam megcsinálom én is ha már ennyire sokszor látom. Mindenkinek csak ajánlani tudom, az egyik legfinomabb kókuszos süti amit valaha ettem. Akárki megkóstolta, csak áradozott róla. Ilyenkor nyáron pedig mi is jobb mint egy sütés nélküli édesség!

Hozzávalók:
50dkg darált háztartási keksz
5ek kakaópor
3ek baracklekvár
1ek rum
5dkg vaj
5ek porcukor
kb.3dl tej(nekem kicsit több kellett)

Kókuszkrém:
3dl tej
3ek liszt
1tk vaníliakivonat
5ek porcukor
5dkg vaj
15dkg kókuszreszelék

Tetejére:
10dkg étcsokoládé
1kk olaj
(én egy kis tejet is raktam bele, ettől puha maradt és könnyű volt szeletelni)

A krémmel kezdünk: kikeverjük a lisztet a tejjel és a kókuszreszelék felével, ebből egy sűrű krémet főzünk és kihűtjük.Amikor kihűlt belekeverjük a cukrot, a vaníliakivonatot, a vajat és a kókuszreszelék másik felét.
A tészta hozzávalóiból egy rugalmas masszát gyúrunk, majd egyenként kinyújtjuk 20x30cm nagyságúra.

Az állítható sütőformát beállítom 20x30cm-esre és belehelyezem az első lapot.
Erre mehet a krém fele.

Majd rá a második lap, arra a krém másik fele és végül a harmadik lap. Elkészítjük a csokimázat a tetejére és rásimítjuk.
Hűtőbe tesszük és pár óra múlva vagy másnap felszeleteljük.

Eredeti recept:Moha konyha oldalán.

1 megjegyzés: