2013. július 5., péntek

Sógorom születésnapi tortája


Februárban készült ez a torta.Szokásos Kiskukta piskótát sütöttem, az állítható négyszögletes sütőkeretemet a legkisebbre állítottam és 3 tojásból készítettem kakaósat. Amikor kihűlt kettévágtam, hogy fele akkora legyen, de magasabb.
Krém:
25dkg margarin
20dkg porcukor
2 egész tojás(elhagyható, ha gyerekeknek lesz, vagy vki nem kedveli a nyers tojást)
5dkg kakaópor(jó minőségű)
löttyintésnyi rum(aki szeretne)
A margarint habosra keverjük a cukorral, egyenként hozzákeverjük a tojásokat. Ilyenkor kicsit szétválik, nem kell megijedni, majd a kakaópor hozzáadásával, nagyon finom krémes állaga lesz. Kis adagokban keverjük a kakaóport, mert nem mindig kell az összes, amikor már összeállt krémmé, megkóstoljuk elég édes-e számunkra. Már tölthetjük is a piskótába. Én most lecsöpögtetett apróra vágott meggybefőttel turbóztam fel a krémet.
Megtöltöttem a piskótát, szépen körbekentem a tortát, majd felolvasztottam 2 tábla étcsokoládét egy pici olajjal és bevontam vele a tortát. Sajnos nem lett túl szép, ezt még gyakorolni kell.
Amíg hűlt a piskóta készítettem egy kis karamellt amivel sütőpapírra díszeket gyártottam. Meg egy J betűt utalva Sógorom nevére. Már csak a díszítés volt hátra: Rátettem az eperszemeket és a karamelldíszeket és kész is lett a torta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése