2013. július 20., szombat

Túrós batyu

Amikor láttam ezen az oldalon a receptet, rögtön mentettem, hogy majd kipróbálhassam. Egy nagyon finom péksüti kerekedett belőle, de én nem vagyok kibékülve a batyukkal, soha nem sikerül, hogy szépen egyben maradjanak.Sebaj, attól még finom volt és elfogyott.

Hozzávalók:
Tészta:
400g liszt
100g puha vaj
1 tojás sárgája
3ek cukor(én dupláztam)
25g élesztő
2dl tej

Töltelék:
250g túró
1 tojás
3ek cukor(itt is dupláztam)
1tk vaníliakivonat

Az élesztőt felfuttatjuk a tej felével és egy kis cukorral. Egy tálban a lisztet, a vajat, a tojássárgáját, a cukrot, a felfutott élesztőt és a maradék tésztát könnyű tésztává dagasztjuk. Letakarva duplájára kelesztjük. A töltelékhez a hozzávalókat a fehérje kivételével összekeverjük. A fehérjét habbá verjük és csak akkor keverjük hozzá, ha már megkelt a tészta.Előmelegítjük a sütőt 150fokra. A tésztát kinyújtjuk.

Négyzetekre vágjuk egy éles kés segítségével.

Mindegyikre helyezünk egy kanál tölteléket.
A sarkakat összecsípjük, és sütőpapíros tepsibe tesszük.

Felvert tojással lekenjük és mehet is a sütőbe, míg aranybarna nem lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése