2013. július 1., hétfő

Újra itt! (Mintás piskótatekercs)

Eléggé el vagyok maradva a blogolással, remélem nemsokára megmutatom minden elfekvő sütimet!
Ezt a piskótatekercset még januárban készítettem. Nagyon jópofa megoldása szerintem egy egyszerű piskótatekercs feldobásának.
A recept:
Díszítő krém:
1 tojásfehérje
40g liszt
30g margarin
30g cukor
egy kis ételfesték(én gél állagút használtam)

Piskóta:(akinek van bevált receptje az használja természetesen azt)
4db tojás
80g cukor
80g liszt

Túrókrém:
250g zsírszegény túró
250ml 30%-os habtejszín
1cs Bourbon vaníliás cukor
ízlés szerint porcukor

      A díszítéssel kezdünk, a margarint kikeverjük a cukorral habosra, hozzáadjuk a lisztet és a tojásfehérjét, végül az ételfestéket is. Egy sűrű masszát kell, hogy kapjunk. Egy uzsonnás zacskóba töltjük, elkötjük a végét, majd kivágjuk az egyik sarkát, nem túl kicsire, de nem is túl nagyra. Ezek után egy gáztepsit kibélelünk sütőpapírral és vagy szabad kézzel vagy előre megrajzolva megcsináljuk a mintázást. A tepsit hűtőbe tesszük amíg megcsináljuk a piskótát.
     Előmelegítjük a sütőt 170 fokra.
A piskótához kettéválasztjuk a tojásokat, a fehérjéket felverjük a cukorral , de nem túl keményre. A sárgájához keverünk egy keveset a fehérjéből, majd a többit is elkezdjük bele forgatni, ekkor mehet bele több részletben a liszt is.A mintára öntjük a tésztát és szépen elsimítjuk.Tűpróbáig sütjük. Még melegen a sütőpapír segítségével feltekerjük és hagyjuk kihűlni.
      Ezalatt elkészítjük a túrókrémet. Azért szeretem a zsírszegény túrót, mert nem kell áttörni ezért ilyen gyors sütikhez tökéletes. A habtejszínt egy kevés porcukorral és a vaníliás cukorral kemény habbá verjük. Fellazítjuk a túrót egy kevés tejszínhabbal, majd óvatosan beleforgatjuk a maradékot. Megkóstoljuk, és ha szükséges még rakunk hozzá porcukrot. A kihűlt piskótát megkenjük, és feltekerjük. Kész is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése