2013. július 25., csütörtök

Amerikai fahéjas muffin

Pink and berry-nél láttam meg ezt a muffint, a sütés nélküli édességek után a muffinok a legkönnyebben elkészíthető sütik ilyen melegben. Ezért készült most ez. Nagyon finom fahéjas édesség. Bátran ajánlom.
Hozzávalók:
1tojás
15dkg cukor
175ml tej(én főzőtejszínt tettem bele, mert elfogyott a tej:))
75ml olaj
20dkg liszt
1cs sütőpor
1tk fahéj

Tetejére
4dkg vaj
1/2ek fahéj
4dkg cukor

Előmelegítjük a sütőt 180 fokra. A tojást a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a tejet(tejszínt), olajat. Belekeverjük a sütőporos, fahéjas lisztet. Papírral illetve szilikonformával kibéleljük a muffin formánkat, majd beletöltjük a masszát. Én fagyiskannállal szoktam, hogy egyforma méretűek legyenek. Tűpróbáig sütjük, nálam kb.23 perc volt.
Felolvasztjuk a vajat egy kis tálban, a fahájas cukrot is kis tálkába rakjuk. Először a vajba majd a fahéjas cukorba mártjuk a tetejüket.


1 megjegyzés: