2012. február 1., szerda

Kenyér

Mint már mondtam most jön pár recept Limara oldaláról, mint pl. ez is! Ez az ő mindennapi kenyere, most már a miénk is:) Ha nem is minden nap de egy két nap kivételével mindig megsütöm. Nagyon finom, ezerszer finomabb mint a bolti és nem megterhelő az elkészítése.
Ez még első kenyereim egyike, azóta már sokkal szebbek!:)

Leírom a receptet ahogy én csinálom:
2dl víz
0,7dl tej
2tk só
2ek vaj
csipet aszkorbinsav
2ek burgonyapehely
20dkg öregtészta
50dkg BL80 liszt( ha nincs akkor sima liszt+ 1 ek sikér)
1tk cukor
1-2dkg élesztő

Mindent bepakolok a kenyérsütő üstjébe és jól összedagasztatom. Kiveszem és duplájára kelesztem.
Ezután a háromnegyedét levágom és abból formázok kenyeret. Formázás: itt.
A maradékból 3 zsömlét csinálok. Formázás:itt A kenyeret egy sütőpapírral kibélelt jénaiba teszem. Nekem 5,2l van ezért veszem csak a tészta 3/4-ét. A zsömléket pedig lefedve kelesztem.  Ha szépen megkelt a kenyér nagyon éles késsel bevágom és még 10-15 percig hagyom állni, hogy szépek legyenek a bevágások. Ezek után 230 fokos előmelegített sütőbe teszem, úgy hogy a jénai tetejét belülről jól bespriccelem vízzel. Sütöm míg szép színe nem lesz. Amikor kiveszem fára teszem és lespriccelem vízzel. A zsömléket gőzös sütőben sütöm szintén míg szép színük nem lesz. Ezeket is lespriccelem ha megsültek.

Hálás köszönet LIMARÁNAK, hogy ilyen finom kenyeret kísérletezett ki. Na meg persze mindegyik másik receptjéért.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése