2012. január 31., kedd

Kuglóf kelttésztából

Limara receptje alapján készítettem ezt a kuglófot. Nagyon szeretem Limara blogját. Eddig bármit csináltam onnan az biztos siker. Mostanában hozok pár dolgot majd onnan. A receptet teljes mértékben követtem, egyetlen egy dolgot hagytam ki az pedig a mazsola.
Bemásolom a receptet azért ide is:
Hozzávalók:
  • 1,5 dl langyos tej
  • 15 dkg olv. vaj
  • csipet só
  • 10 dkg cukor
  • 1 citrom vagy narancs héja
  • 2 tojás
  • 1 tk. vanília kivonat
  • 50 dkg liszt
  • 3 dkg élesztő

  • 2 ek. kakaópor
  • 5 dkg mazsola
Az élesztőt kevés langyos tejben egy tk. cukorral felfuttatom, majd a többi hozzávalóval lágy, fánktészta szerű kelttésztát dagasztok. Mikor kész kettéveszem, majd a felébe beledolgozom a kakaóport és a mazsolát.
A tésztát duplájára kelesztem, majd bőven lisztezett felületre borítom először a síma tésztát. Kezemmel téglalap formára lapogatom. Ugyanígy a kakaós tésztát is. Egymásra teszem őket, feltekerem, majd mint a ruhát, két végénél fogva ellentétes irányba megcsavarom.
Egy nagyobb szilikonos kuglófformába teszem, hagyom hogy duplájára keljen.
180 fokos sütőben 45-50 percig sütöm, ha kell a tetejét félidőben egy fóliával letakarom.
A formában hagyom hülni, állítólag ettől szaftosabb lesz.
A kihült tésztát vagy símán megszórom porcukorral, vagy citromos, narancsos olvasztott vajjal átkenem.


Nagyon finom kuglóf, Anyósékhoz vittük és 5 perc alatt el is fogyott!:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése