2012. február 26., vasárnap

Tejlepény

Tegnap este valami nagyon gyors édességet szerettem volna. Folyton a palacsinta ugrott be, azon belül is amerikai. De persze amellett is ott kell állni a konyhában. Ezek után ugrott be, hogy Tücsökbogárnál régebben láttam Tejlepényt, ami hasonlít a palacsintához. És nem mellesleg nagyon kevés dolog kell hozzá ami általában mindenkinél van otthon. Az eredeti recept 25x25ös tepsire szól. Nekem csak 25x 17cm-es van. Csak fele adagot készítettem és pont belefért a tepsibe.  A receptet úgy írom le ahogy én csináltam:

Fél liter tej
12,5dkg liszt
6dkg cukor
2db tojás
1cs vaníliás cukor
csipet só
csipet szódabikarbóna

A hozzávalókat csomómentesre keverem. Kivajazott kerámiatálba teszem. 220 fokos előmelegített sütőbe teszem, ha nagyon pirulna akkor lejjebb veszem olyan 180-200 fokra.Kb. 30 perc alatt kész lesz.
Langyosra hűtve, porcukorral meghintve tálalom. Lekvárral, de üresen is kitűnő.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése