2012. április 12., csütörtök

Medvehagymás pogácsa

Tavaly egy csomó medvehagymát lefagyasztottunk, hogy egész évben tudjunk enni. Persze maximum ha egy csomagot használtunk el, rájöttem jobb egy évet várni, hogy újra ehessünk, jobban fogjuk élvezni. Szóval idén nem fagyasztunk.:) Ezután a kis bevezető után jöjjön az idei első medvehagymás finomság. Új pogácsa receptet kerestem, mert nem volt itthon tejföl és a miénkbe az kell. A nosalty.hu-ról vettem a receptet. Finom lett, de azért a sajátunk még mindig jobban ízlik.






  És akkor jöjjön a recept:
60dkg liszt
2 kocka Rama
2 tojássárgája
1/2 csomag medvehagyma
kevés cukor
4-5kk só
5dkg élesztő
10dkg sajt+ a tetejére

Az élesztőt egy kis tejben cukorral felfuttatjuk. A lisztet, a sóval, a felfuttatott élesztővel és a puha margarinnal felfuttatjuk. Hozzáadjuk a tojássárgáját a reszelt sajtot és az apróra vágott medvehagymát.
1,5-2 cm vastagra nyújtjuk és szaggatjuk. Megkenjük felvert sárgájával és reszelt sajtot teszünk rá. 180-200 fokon sütjük míg szépen meg nem pirul.


2 megjegyzés:

  1. Medvehagyma ízét nem ismerem. Már az elmúlt évben is oly sok receptet láttam vele és még eddig nem sikerült vennem hogy kipróbálnám. Nagyon guszta a pogácsád! Ebből a mennyiségből jó sok lett ugye?

    VálaszTörlés
  2. Én is 2 éve ettem csak először. Fokhagymára hasonlít az íze. Nekem eddig krémleves formában a legfinomabb. Köszönöm szépen! Igen két nagy tepsi tele lett.

    VálaszTörlés