2011. november 15., kedd

Eltűnve!

Mint a cím is mutatja kissé eltűntem. Nem is készült sok torta mostanában, de nemsokára egyre több minden lesz mivel eléggé közel van a KARÁCSONY! Már nagy izgalomban is vagyok egyre több minden van felírva a karácsonyi füzetemben.(mindent leírok egy füzetbe a takarítástól kezdve a sütirecepteken át a díszítés ötleteimig. Az ajándékötletek, menü is benne van.) Azért készült pár torta például halloweenre is egy.



Még jó, hogy nincs több oldala:D. De belseje van:
Felülről lefelé: lila, narancssárga és barna. Fehér csokis mandulakrémmel megtöltve.
Krémrecept:
100g fehér csoki
150g mandula
500ml habtejszín
75g cukor

A mandulát kicsit megpirítjuk, aztán ledaráljuk. A csokit vízgőz felett felolvasztjuk. Hozzákeverjük a mandulát, ha nagyon sűrű egy kis főzőtejszínnel segíthetünk rajta.  A tejszínt felverjük a cukorral és biztonságból egy habfixet is tehetünk bele. Majd összekeverjük a csokis masszával.

Még egy torta amit Barátnőm kért, hogy csináljak a Barátnőjének. Nem egy komplikált torta, de szerintem szép lett.  És a kép:
Kívülről k2-vel burkoltam. És akkor pár szó egy nagy örömömről. Mummy meghirdetett egy játékot, beküldtem a legelső tortámat és egy mostanit, írtam pár szót, h miért kezdtem... És akkor jött a sorsolás. Mummy két pici Hercegnője kihúzott két nevet azok közül akik jelentkezett a játékra. És az egyik én voltam!:D Ezúton is szeretném még egyszer megköszönni. Szóval ezt azért itt írtam mert az egyik nyeremény egy kg K2 volt és egy szakácskönyv. ( Deszki Magyar- Német- Flamand Baráti Kör gyűjteménye.) Amiből már sütöttem is egy krumplis pogácsát. Persze kép kimaradt, de nembaj mert úgyis étlapon lesz majd még. Na majd akkor kép is lesz.:D
Visszatérve a tortára, a belseje tejberizses krém.
Recept innen, csak kicsit átírva:
8dl tej
20dkg rizs
24dkg cukor
3dl tejszín
20g zselatin
1cs vaníliás cukor
Egy lábasban felmelegítjük a tejet a cukorral. Felteszünk egy liter vizet forrni egy csipet cukorral. Ha felforrt beletesszük a rizst. Időnként megkeverve főzzük 3 percig, majd leszűrjük. A tejhez adjuk és közepes lángon, gyakran megkeverve, lefedve puhára főzzük. Hűtőfürdőbe tesszük. A tejszínt kemény habbá verjük egy zacskó habfixxel. A kihűlt tejberizst rákanalazzuk a tejszínhabra de a levét csak óvatosan mert lehet sok lesz. Nekem megmaradt annyi amennyiben a zselatint feloldottam. A feloldott zselatint belekeverjük a krémbe. Rögtön tortába töltjük és hűtőben hagyjuk dermedni díszítés előtt.

És végül pár muffin és aprósüti még halloweenről.

 UI.: Mostmár tényleg megpróbálok rendszeresen írni a blogra!:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése