2011. november 23., szerda

Rendszám

Még hónap közepén volt Sógornőm Férjének a szülinapja, de csak most köszöntöttük fel. Már régóta kerestem ötleteket a tortához amikor megpillantottam Homoktorta oldalán ezt a rendszámtáblát. Azonnal tudtam, hogy ilyet készítek neki. Hétfőn meg is sütöttem hozzá a szokásos piskótát egy kb. 20szor 35cm-es tepsiben. Másnap ketté vágtam hosszában és a hosszából is levágtam egy kicsit, hogy arányaiban jobban hasonlítson egy rendszámtáblára. Az így kapott két piskótadarabot kettőbe vágtam, így keztem neki a töltésnek. Mikor a harmadik piskótát is rátettem úgy döntöttem, hogy a negyediket már nem teszem rá mert nagyon magas lett volna. A krém túrós-banános.
 Recept: 500g túró
            1dl tejföl
            ízlés szerint porcukor
            2cs vaníliás cukor
            1dl tej
            1ek zselatin
A túrót, tejfölt,porcukrot, vaníliás cukrot turmixba tesszük és krémesítjük. A zselatint beleöntjük a tejbe és kis lángon addig melegítjük amíg fel nem olvad. Ezek után a zselatinba rakunk egy evőkanálnyit a krémből és utána belekeverjük a krémbe. Kicsit pihentetjük aztán beletöltjük a tortába, amit utána hűtőben dermesztünk.
Miután kivettem a hűtőből fehér unideccel bevontam. A fekete részeket kivágtam illetve betűkiszúróval kiszúrtam. Ezeket még átfestettem fekete wiltonos festékkel, mert amikor begyúrom feketére, nem lesz tökéletesen fekete, ezért jobban szeretem átfesteni. Amikor megszáradtak ráragasztottam őket a tortára.
És akkor jöhet a torta:

Mint láthatjátok a bal oldala eléggé le van konyulva, na erre jobban oda kellett volna figyelnem.:D

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper, gratulálok! Nagyon örülök, hogy ötletet adott neked a tortám, az eredeti ötlet nekem is nagyon megtetszett!
    Sok sikert kívánok a tortázáshoz és kívánom, hogy neked is sok-sok örömet adjon a blogírás is!

    VálaszTörlés