2011. december 14., szerda

Fűszeres keksz




stahl.hu-n nézelődtem amikor megláttam ezt a kekszet, úgy gondoltam kipróbálom, rossz csak nem lesz. Nem is lett, egy teljesen jó kis karácsony előtti keksz. Nem is beszélek róla többet, jöjjön a recept:

15dkg liszt
1csipet só
fél kk fahéj
fél kk gyömbér
fél kk szerecsendió( na én ebből kevesebbet tettem, mert nem rajongok érte)
fél kk fekete bors
12,5dkg puha vaj
5dkg cukor
5dkg barna cukor( nádcukrot tettem bele)

A lisztet összekeverjük a fűszerekkel. A vajat összehabosítjuk a kétféle cukorral. Ezután lassan összedolgozzuk a liszttel, az így kapott morzsás tésztát gyorsan összegyúrjuk. Folpack-ba kb 20 cm hosszú 4cm átmérőjű hurkává alakítjuk. 10 percre betesszük a mélyhűtőbe. Ezek után fél centis korongokat vágunk, sütőpapíros tepsibe tesszük. És 175 fokos előmelegített sütőben 10-15 percig sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése