2013. január 29., kedd

Túrós rózsa

Illéskrisznél láttam meg ezt a sütit, annyira megtetszett, hogy rögtön meg is csináltam. Egy tökéletes állagú tészta, jó kis túrós töltelékkel. Semmit nem változtattam a recepten, úgy jó ahogy van.
Bemásolom ide is a receptet:

Tészta:
50dkg liszt
180ml langyos tej
90ml olaj
90ml joghurt
2ek cukor
1 tojás
1/4 kocka élesztő
1mk só

Töltelék:
25dkg túró
1 tojássárgája
2-3ek cukor(én 4et szoktam)
1 vaníliás cukor
csipet só
fél Biocitrom reszelt héja
A hozzávalókat kikeverjük, úgy adagoljuk a tésztára

Az élesztőt 1/2dl langyos-cukros tejben felfuttatjuk. Közben kimérjük a lisztet, a közepébe mélyedést csinálunk, ide tesszük a felfutott élesztőt a tojást és a cukrot.A megmaradt tejet az olajat és a joghurtot egyneművé keverjük. Majd ezt is a liszthez adjuk a sóval együtt. Alaposan kidagasztjuk a tésztát majd lefedve a duplájára kelesztjük. Ezután lisztezett felületen kissé átgyúrjuk és 10 egyforma darabba vágjuk.
Egyenként tenyérnyi körré nyújtjuk és 4 oldalról bevágjuk de nem a közepéig csak úgy 1-2cm-t. A kör közepére teszünk a töltelékből majd szépen felhajtogatjuk az egymással szemben lévő oldalakat("szirmokat").
A kész rózsákat sütőpapíros tepsibe tesszük, bemelegítjük a sütőt 175 fokra és pihentetjük fél órát a sütiket.
Lekenjük felvert tojással vagy a megmaradt fehérjével és 20-25 perc alatt szép aranyszínűre sütjük.
Porcukorral meghintve tálaljuk.
 Majd lecserélem ezt a "csodás" képet és akkor teszek fel fázisfotókat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése